Veel ondernemers kiezen ervoor om niet te investeren in Google Ads. Ze hebben maar weinig budget en vinden het zonde om dit uit te geven aan dure kliks via het advertentieprogramma van Google. Toch is dit zonde. Het is namelijk mogelijk om met een beperkt budget wel succesvol te zijn in Google. Hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Adverteren op zoekwoorden met minder zoekvolume

Het klinkt raar. Waarom zou je gaan adverteren op zoekwoorden met minder zoekvolume? Toch is het een ideale manier om meer bezoekers naar je website te genereren. Doordat er minder zoekvolume op zit, kiezen veel grote bedrijven ervoor om niet te adverteren op dit zoekwoord. Hierdoor zijn de kosten per klik een stuk lager dan bij zoekwoorden met een hoog zoekvolume. Door op relevante zoekwoorden met een laag zoekvolume te adverteren in Google ads kan je dus omzet en winst behalen en betaal je niet teveel voor een klik.

Advertenties bovenaan de zoekmachine

Een andere reden waarom je juist wel moet investeren in de zoekmachine, is omdat de advertenties vaak bovenaan een zoekopdracht worden getoond. De meeste mensen klikken namelijk vaak op de eerste of tweede getoonde website, dit zijn vaak advertenties.

Direct bezoekers naar je website

Met advertenties sta je sneller op de eerste pagina dan wanneer je je richt op SEO. SEO duurt vaak langer en bovendien moet je website qua techniek, backlinks en content perfect zijn.  Doordat de meeste ondernemers graag direct resultaat willen zien, is SEO daarom minder geschikt. Toch is het voor iemand met weinig kennis van Google ads ook lastig om goede resultaten te halen.  Schakel daarom altijd een Google ads specialist in die je kan helpen met het adverteren binnen de grootste zoekmachine van de wereld.